לראשונה: ישראל ביצעה ניסוי יירוט מלא ב'חץ 2'

דוד לזר | צילום: משרד הביטחון No Comments on לראשונה: ישראל ביצעה ניסוי יירוט מלא ב'חץ 2'
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מנהלת "חומה" במשרד הביטחון והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA) ביצעו היום (שלישי) ניסוי יירוט של מערכת ההגנה מפני טילים "חץ 2" במרכז הארץ. ניסוי זה, נועד לבחון את יכולות המערכת בגרסתה החדשה, כנגד איומים עתידיים.

במסגרת הניסוי, שוגר טיל מיירט של המערכת על פי התוכנית וביצע את שלבי הטיסה שתוכננו. המידע הרב שנאסף בניסוי הועבר לניתוח של מהנדסים. במשרד הביטחון הדגישו כי "לניסוי זה אין קשר לביצועי מערכת הנשק 'חץ' המבצעית המופעלת על ידי מערך ההגנה האווירית בחיל האוויר".

מערכת 'חץ 2' היא אחת השכבות העליונות בתפיסת ההגנה האקטיבית של מדינת ישראל הכוללת מספר פתרונות טכנולוגיים כנגד איומים שונים – מ'כיפת ברזל' בשכבה הנמוכה, 'שרביט קסמים' לשכבת הביניים, 'חץ 2' לשכבה גבוהה בתוך האטמוספרה ו'חץ 3' כנדבך הגבוה, שאת היירוט יבצע מחוץ לאטמוספירה.

ה'חץ 2' שונה מהותית מהדגם המצוי בשירות היום. הטיל של המערכת קטן וזריז יותר. הוא טס מהר יותר וגבוה יותר, ויירוט טיל עוין יתבצע על ידי התנגשות ישירה של השלב העליון בטיל המיירט, ולא על ידי פיצוץ מטען חומר נפץ ויצירת רסס.

בפברואר האחרון בוצע על ידי מנהלת חומה במפא"ת (המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית) במשרד הביטחון יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים, ניסוי טיסה של מיירט 'חץ 2' וגם ניסוי זה הושלם בהצלחה.

ובעקבות הניסוי, מקורות ביטחוניים ברוסיה מסרו כי המכמי"ם של צבא רוסיה זיהו נפילה של טיל בליסטי כ-300 ק"מ צפונית לתל אביב. הדיווח מתייחס כנראה לניסוי שעשתה ישראל במיירט חץ2, ונראה כי המכמי"ם הרוסים קלטו את נפילתו של הטיל הבליסטי – שלעברו נורה החץ במסגרת הניסוי – למימי הים התיכון.



0 תגובות